666

به گزارش ایران نیوز آنلاین؛ محمد صادق جوادی حصار، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در سلسله جلسات بازخوانی کتاب «تاملی در مدرنیته ایرانی» با موضوع «بازخوانی آراء دکتر علی شریعتی» که در بنیاد امید ایرانیان برگزار شد، به فعالیت های دکتر شریعتی در رابطه با اسلام تحریف شده اشاره کرد.
عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با اشاره به اینکه در قبل از انقلاب فضا به گونه ای شده بود که هر فردی می خواست در هر لحظه، جواب مشکلات روز را از قرآن در بیاورد، گفت: شریعتی در این شرایط به این نتیجه رسید که برای پاسخگویی به جوانان تحول خواه و تنوع طلب باید ابعاد دیگری از اسلام را به جامعه بگوید، زیرا او در آن زمان معتقد بود که اسلام واقعی آن چیزی نیست که در آن بازه تبلیغ می شد.

مقابله شریعتی با خواب آلودگی و بی تحرکی جامعه
جوادی با اشاره به اینکه شریعتی، جامعه ایرانی را به تفکر باز می داشت و در برابر خواب آلودگی و بی تحرکی جامعه و برخی روحانیت محافظه کار، از قیام، اعتراض، امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) با قرائت جدیدی سخن می گفت، اظهار کرد: به عنوان مثال شریعتی با ضعیف معرفی کردن حضرت زینب(س) و امام حسین(ع) مخالفت کرد و معتقد بود نباید ائمه را اینگونه مطرح کرد چراکه این ضعیف بودن نمی تواند الگوی واقعی مردم باشد.
عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با بیان اینکه در روزگاری که شهرهای ایران غرق تبلیغات حجتیه بود، شریعتی از اسلام واقعی سخن گفت، افزود: زمانیکه اسلام به نحوی تحریف شده تبلیغ می شد، شریعتی اعلام کرد که اسلام واقعی آن اسلام صفوی نیست.

تمایز قائل شدن بین شیعه علوی و شیعه صفوی
جوادی حصار با بیان اینکه شریعتی در آن زمان توصیف می کند که جامعه ما دچار اسلام صفوی است و برای رهایی از این مشکلات باید به شیعه علوی برگردیم، تصریح کرد: او معتقد بود که اسلام صفوی پر از مضامین تفرقه انگیز است.
عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی تاکید کرد: از دوران صفویه به بعد برای ایجاد تمایز بین شیعه و سنی، بسیار به ظواهر توجه می شود و در این دوران سعی شد فرق هایی بین اسلام شیعه و اسلام اهل سنت به وجود آید.
وی در ادامه با بیان اینکه شریعتی معتقد بود که شیعه یک حزب کامل و تمام است، گفت: مردم در آن زمان حزب را می فهمیدند؛ یک حزب در ابتدا باید مرام نامه یا همان مانیفست داشته باشد و بعد باید یک مبلغ و در ادامه باید بدنه داشته باشد، از همه مهم تر این است که یک حزب باید بنیه مالی داشته باشد؛ شیعه تمام این موارد را دارد و اتاق اقتصادی آن خمس و زکات است پس شیعه تمام ابزار ایجاد یک قدرت را دارد.

کد خبرنگار: ۹۶۰۲۲۰۵

FacebookTwitterGoogle+WhatsAppLineYahoo MailGoogle Gmail
برچسب ها: , , , , , , , ,
عضویت در خبرنامه

\ نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image