111

به گزارش ایران نیوز آنلاین؛ حجت الاسلام رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در مراسم بهر ه برداری از فروشگاه بزرگ سوغات رضوی و عقد تفاهم نامه همکاری بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و آستان قدس رضوی که با حضور جمعی از تولیدکنندگان آثار فرهنگی سراسر کشور در انتشارات به‌نشر برگزار شد، اظهار کرد: نباید به زیارت به عنوان یک بخش جدا در زندگی انسان نگاه کرد بلکه زیارت فرآیندی است که در تمام ابعاد زندگی شخص زائر تأثیرگذار است.
وی با بیان اینکه موضوع زیارت باید مورد توجه همه به ویژه چهره‌های فرهنگ‌ساز، الگوساز، مسئولین فرهنگی و رسانه ها قرار گیرد، تصریح کرد: غربی‌ها به دنبال القای فرهنگ و هویت خود به دیگر کشورها هستند و می خواهند که آرام آرام، افراد را به کالاها و فرهنگ خود نیازمند کنند.

بومی کردن کالاهای مدرن
وی در خصوص استفاده از کالاهای مدرن در جهان امروز، گفت: ما معتقدیم که حتماً باید از کالاهای مدرن ساخته دست بشر استفاده کرد ولی آن ها را باید بومی‌سازی و متناسب با فرهنگ ایران کرد.
نماینده مجلس خبرگان با اشاره به فرهنگ و تمدن جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: این فرهنگ و تمدن مورد استقبال همه حتی غیرمسلمانان می باشد و شاخصه‌هایی دارد که متناسب با نیاز بشریت و زندگی انسان معاصر است.
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به حضور ۳۰ میلیون زائر در مشهد مقدس، گفت: این موضوع، مسئولیتی برای ما می‌آفریند که بسیار حساس است و می‌تواند در همه حوزه‌ها تاثیرگذار باشد از طرفی دیگر، به مسئله زیارت باید به صورت فرآیندی و از جهت تأثیرگذاری آن بر جامعه نگاه شود.

لزوم ورود بخش خصوصی در عرصه سوغات
تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع سوغات، گفت: باید به گونه ای عمل شود تا بخش خصوصی خودشان حضور پیدا کنند و به عرضه و توزیع این محصولات بپردازند، آستان قدس هم در زمینه سوغات فرهنگی زائر رضوی، مشوق است و این محصولات را فقط معرفی می‌کند اما کالا باید در بازار توزیع شود.
وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه هر کالایی که در داخل تولید می‌شود و کیفیت دارد، نباید کالای مشابه آن از خارج وارد شود، افزود: یکی از این کالاها سوغات است.
وی با بیان اینکه سوغات مبتنی بر تولید ملی و خلاقیت جوانان، برایمان صرفه اقتصادی دارد، تصریح کرد: ما باید بتوانیم فضای مشهد را به عنوان فرهنگ اسلامی اقتصادی ببینیم.

ارائه سه هزار و ۵۰۰ محصول فرهنگی از ۷۰۰ مرکز تولیدی
مهدی یکه پسر، مسئول دبیرخانه سوغات فرهنگی زائر نیز در توضیحاتی اظهار کرد: با کلیه تولید کنندگان محصولات فرهنگی در سراسر کشور ارتباط برقرار شده و در حال حاضر بیش از سه هزار و ۵۰۰ محصول فرهنگی از ۷۰۰ مرکز تولیدی، در این فروشگاه برای عرضه آماده شده است.
وی از راه اندازی فروشگاه الگو برای سوغات زائر خبر داد و از تولیت آستان قدس رضوی درخواست کرد تا در خصوص همکاری فروشگاه های بازار قدس در اطراف حرم رضوی و در زمینه اعتبارات، دستور لازم را صادر نماید.
گفتنی است، در این مراسم، سه نفر از تولیدکنندگان محصولات فرهنگی از اصفهان و قم و یک استاد طراحی از تهران، توضیحاتی را در خصوص محصولات فرهنگی به حاضرین و تولیت آستان قدس رضوی ارائه کردند.

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان آستان قدس رضوی و معاونت علمی ریاست‌جمهوری
همچنین بعد از افتتاح فروشگاه بزرگ سوغات فرهنگی زائر رضوی، با حضور تولیت آستان قدس رضوی، رونمایی از تولید محصولات سوغات فرهنگی زائر و امضای تفاهم‌نامه همکاری میان آستان قدس رضوی و معاونت علمی ریاست‌جمهوری در حوزه سوغات فرهنگی زائر انجام شد.

کد خبرنگار: ۹۵۰۱۱۷۴

FacebookTwitterGoogle+WhatsAppLineYahoo MailGoogle Gmail
برچسب ها: , , , , , ,
عضویت در خبرنامه

\ نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image