975501_355

به گزارش ایران نیوز آنلاین؛ محسن بدرقه، منتقد سینما، پنج شنبه هجدهم آذرماه در سلسه جلسات طعم نقد که با موضوع نقد و بررسی فیلم «لبوفسکی بزرگ» برگزار شد، با بیان اینکه این فیلم یک کمدی سیاه است، اظهار کرد: در کمدی سیاه آنچه اهمیت پیدا می کند هدف نیست بلکه فرآیند است.
وی با بیان اینکه در کمدی سیاه، هم زمان هم موقعیت تاسف بار و هم خنده دار را تجربه می کنیم، گفت: در کمدی سیاه زمانی که مخاطب می خندد شخصیت موقعیت تلخی را از سرمی گذراند و زمانی که شخصیت در حال خنده است، مخاطب را احساسی تلخ فرا می گیرد.
این منتقد سینما با اشاره به ویژگی های کمدی سیاه عنوان کرد: در کمدی سیاه، تمام شخصیت ها و حتی قهرمان، از روش های افراطی و گاهی اوقات جنایت کارانه، برای رسیدن به هدف استفاده می کنند.
وی افزود: در کمدی سیاه شاهد نبردی شدید و ویرانگر هستیم که در آن همه شخصیت ها خود را برحق می دانند و البته در نهایت نتیجه آن مرگ یا نابودی خواهد بود.
بدرقه با بیان اینکه در کمدی سیاه ما با کشمکش درونی شخصیت مواجه نیستیم، گفت: اساس پست مدرن بر کشمکش درونی شخصیت استوار نیست بلکه بر کشمکش درونی مخاطب استوار است.
وی اضافه کرد: دلیل این موضوع به خاطر تصمیم های شخصیت و اکت ها و کنش هایی است که به اکت های حیاتی ما به عنوان مخاطب شبیه است.
این منتقد سینما تصریح کرد: برای شکل گیری مباحثه اخلاقی در کمدی سیاه، در مرحله اول باید شخصیت را دوست داشت.
وی در ادامه، سینمای کوئن ها را اخلاق مدارانه توصیف کرد و گفت: منظورم از اخلاق مداری در سینمای براردان کوئن به لحاظ قاب بندی و دوربین است.
وی در پایان عنوان کرد: کمدی برادران کوئن نه یک کمدی خنده دار بلکه کمدی متفکرانه تلخ است.

کد خبرنگار: ۹۵۰۱۱۶۱

FacebookTwitterGoogle+WhatsAppLineYahoo MailGoogle Gmail
برچسب ها: , , , , , , , , ,
عضویت در خبرنامه

\ نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image