این کارشاس نقاشی بیان کرد: بنظرم وظیفه یک هنرمند است که از یک زاویه ای نگاه کند که بقیه خیلی توجه نمی کنند.

به گزارش ایران نیوز آنلاین؛ نمایشگاه نقاشی « سپس» در گالری فرزاد مشهد افتتاح شد. این گالری از تاریخ ۹ آذرماه ۱۳۹۷ تا ۱۴ آذر ماه ۱۳۹۷ از ساعت ۱۷ الی ۲۰ پذیرای بازدید کنندگان است.

سارا سلطانی کارشناس معماری و نقاشی گفت:  من دغدغه ام زمین و بلاهایی که ما داریم بر سرش می آوریم بوده است. من دوست نداشتم این کار شکل شعار به خودش بگیرد و یا زشت آن را نشان بدهم. بنظرم وظیفه یک هنرمند است که از یک زاویه ای نگاه کند که بقیه خیلی توجه نمی کنند. حالا اینجا استفاده من از کاغذهای تی بگ بوده است.

سارا سلطانی گفت:  ما در یک سیکل معیوب قرار داریم، یک چیزهایی را نابود می کنیم  برای اینکه دوباره همان ها را به دست بیاوریم در صورتی که درد ما نداشتن همان چیزهاست. مثلا برای اینکه نقاشی بکشیم و زیبایی های طبیعت را نشان دهیم و به درون خانه هایمان بیاوریم ، طبیعت واقعی را با قطع درختان از بین می بریم.

وی بیان کرد: حالا این شعاری اش است و در مورد همه چیز این سیکل معیوب وجود دارد. حالا می گم من نمی خواستم این روایت ها را به تلخی روایت کنم.  گفتم حالا من همان درخت ها روی این کاغذ هایی که شاید خیلی بی توجه از کنارشون رد میشویم را بکشم.

این کارشناس نقاشی افزود: من در مرحله ای از این ها استفاده کردم که داشتند به سطل آشغال می رفتند. من خیلی کم از رنگ استفاده کرده ام.  رنگ هایی که در این نقاشی ها می بینید همان رنگ های چای طبیعی است. یعنی افکت هایی هستند که خود چای به کاغذ داده است.

وی بیان کرد: بنظرم چای یک چیزی است که ما وقتی خیلی آرام هستیم، مینشینیم و چای می خوریم و یا وقتی خیلی استرس داریم برای آرام شدن چای می خوریم. من فکر کردم که چای یک حس مثبت دارد.

سارا سلطانی گفت: واقعا هم این حس از این کاغذ ها وقتی باهشون کار میکردم به من منتقل می شد. از کل تی بگ های استفاده شده در این نمایشگاه (حجم موجود در نمایشگاه حاوی دو هزار قطعه است، ۱۰۰ عدد اثر تکی وجود دارد و آن پرتره هم شامل هفتاد تا کار است)،  دو یا سه تا عددش مال خودم بوده است.

وی بیان کرد: یک چیزی برای خود من همخیلی جالب بود این است که، من فراخوان می دادم بدون اینکه دلیلش به مردم بگم و فقط خواهش میکردم که تی بگ هاشون را برای من جمع کنند. خیلی از آدم هایی که نمی شناختم تعداد زیادی تی بگ برای من جمع کردند و فرستادند. اصلا این انرژی و همکاری خیلی برام جالب بود.

این کارشناس نقاشی افزود: من فهمیدم که ذات هنر برای همه دوست داشتنی است چون فقط می دانستند که قرار  روی  این ها یک کار هنری صورت بگیرد. حتی چوبی که برای قاب کارها استفاده شده است، درختی برای این ها قطع نشده است. این ها هم چوب های دسته دومی است که قبلا شاید الوار سقف بوده اند یا متعلق به وسایل دیگری بوده اند.

وی بیان کرد:  این ها چوب روسی اند ولی استفاده شده بودند. یک مرحله قبل از نابودیشان بوده است و نجاتشان داده ایم. سختی کار اینجا بوده است که این کاغذها خیلی فرسوده اند و حتی با راپید پاره می شدند.

سارا سلطانی گفت:  بیشتر از ۸ ماه و شاید هم نزدیک به یک سال طول کشید تا این ایده به ذهن من رسید و اولین تی بگ ها به دست من رسید و شروع کردم به نقاشی کشیدن. اون حجم هم بنظر من ،البته من خیلی دوست ندارم توضیح بدهم در مورد آثار، مثل همان کلمه سپس که دوست دارم هر کسی احساس خودش را بیان کند.

وی بیان کرد:  ولی نمادی از زمین که یک نیمه اش سالم است و یک نیمه تخریب توسط زباله ها و یا خود انسان شده است. یا زمین تخریب شده ای که دارد باز سازی می شود و این بار انسان را حذف کرده است. من از اول نقاشی را دوست داشتم ولی معماری هم به من کمک کرده است.

این کارشناس نقاشی افزود: من این ذات آزاد نقاشی را خیلی دوست دارم و این حسی که به من می دهد برای من دلنشین است. نقاشی از اول دغدغه من بوده است. نمایشگاه گروهی زیادی داشته ام، اما این اولین نمایشگاه انفرادی من است. در پایان باید این جمله معروف ونگوگ را بگویم که کارهای بزرگ با جمع آوری چیزهای کوچک ایجاد می شوند.

وی بیان کرد:  یک تعدادی اثر آبرنگ هستند، یک تعدای با راپید کشیده شده اند، چند تایی هم چاپ است. در مورد پرتره هم که از ۷۰ تا تکه تشکیل شده است. از دور پرتره یک زن است ولی از نزدیک ۷۰ تا نقاشی مختلف هستند.

سارا سلطانی گفت:  حالا علاوه بر این که می خواستم بگم کل تشکیل شده از جز است، می خواستم به قضاوت هایی که در مورد زنان هم از نزدیک و هم از دور می شود اشاره ای بکنم.

  • نویسنده : 9602218